Navigation Menu

Razgovor nedeljom#2


Prošlog vikenda  do mene je  stigao Vichy Neovadiol Magistral Elixir. Namenjen  je zreloj koži koja je oslabila tokom  i posle menopauze  zbog pada nivoa hormona. 

Ovo ulje me je nagnalo na razmišljanje o menopauzi, posebnom  periodu u životu žene. Koliko znamo o njemu, kada nastaje, šta se dešava pre a šta nakon ovog perioda i koliko možemo same sebi pomoċi da  lakše i  bezbolnije prođemo kroz ovaj period je tema ovog "Nedeljnog razgovora".
Klimakterijum je izraz koji potiče od grčke reči "klimakter", što znači promena. Svetska zdravstvena organizacija ne preporučuje upotrebu ovog termina ali je on dugo  u upotrebi i svima dobro poznat (naročito u negativnoj konotaciji), pa da krenemo od njega. Klimakterijum je period kada dolazi do postepenog odumiranja funkcije jajnika, javlja se između 42. i 45. godine života a završava se oko 65. godine kada nastupa senium ili starost.  Razlikujemo period  perimenopauze ili prelaznog doba, kada jajnici još uvek funkcionišu ali sve slabije, te su i mesečni ciklusi ređi  i postmenopauzu, kada dolazi do potpunog prestanka rada jajnika.  Perimenopauza može trajati više godina, a zavisi od toga kada se jave prvi simptomi,  pa do potpunog prestanka menstrualnog krvarenja. Menopauza  označava 12 meseci nakon poslednje menstruacije u životu  žene, pa se samim tim utvrđuje retrogradno.


Menopauza se javlja ranije kod žena  čiji je ciklus tajao kraċe, oko 26 dana, u odnosu na  žene sa dužim ciklusom od 30 dana i duže. Žene pušači 1-2 godine ulaze ranije u menopauzu. Ukoliko je majka ušla ranije u menopauzu to može očekivati i ċerka. Rana menopauza se javlja i kod operativnog odstranjivanja jajnika, hemoterapije, upotrebe nekih lekova  i jakog stresa.
Hormonska neravnoteža dovodi do raznih simptoma još u ranoj perimenipauzi. Prvi je svakako neredovni menstrualni ciklus, valunzi, noċno preznojavanje, poremeċaji sna, psihički poremeċaji a sve je povezano sa nedostatkom endrogenog estrogena.  Najčešċi psihički poremeċaji koji se javljaju u ovom periodu su depresija, anksioznost, gubitak libida... U postmenopauzi zbog nedostatka estrogena dolazi i do češċe pojave kardiovaskularnih problema kao i veċe opasnosti od moždanog udara, od kojih su žene u reproduktivnoj fazi, zbog visokog nivoa estrogena, bile zaštiċenije od muškaraca. Dolazi i do pojave osteoporoze, odnosno poroznosti kostiju.
Estrogeni su zaduženi za sekundarne, polne osobine žene. Njihov nedostatak ostavlja i trajne posledice na izgled i kvalitet kože, kose i noktiju.  Koža sadrži estrogene receptore, pa se sa smanjivanjem nivoa estrogena promene na njoj uočavaju veċ oko četrdesete godine života. Koža se postepeno istanjuje, postaje suva, slabije se regenerišu kolagen i elastična vlakna.
Jačina simptoma se razlikuje od žene do žene, neke kroz ovaj period prođu lagano, dok kod nekih simptomi mogu biti toliko jaki da ih ometaju u svakodnevnom funkcionisanju. U tom slučaju je neophodna pomoċ lekara i uvođenje hormonske terapije, naravno pod lekarskim nadzorom.
Da li se nalazite u menopauzi, danas možete utvrditi pored analize krvi u laboratoriji i uz pomoċ kuċnih testova (putem mokraċe)  koji se kupuju u apoteci.  Testiranjem se utvrđuje količina folikula stimulirajuċeg hormona (FSH), koji proizvodi hipofiza. Ovaj hormon ostaje povišen oko pet godina nakon poslednje menstruacije.
Da bi ste lakše prošli kroz ovaj period potrebno je  prilagoditi način života novonastalim uslovima. Promeniti način ishrane, smanjiti dnevni unos kalorija i uvesti  svakodnevnu umerenu fizi čku aktivnost.  Smanjiti unos alkohola, kofeina i ukoliko pušite, probajte da ostavite ovu lošu naviku.
Negu lica i tela prilagodite  novim potrebama kože, što nas vraċa na početak ovog posta. Koristite proizvode namenjene ovom periodu života.
Neovadiol Magistral Elixir je novi koncentrat sa izuzetno visokom koncentracijom hranljivih obnavljajućih ulja koji dan za danom hidrira kožu, obnavlja blistavost i vraća osećaj prijatnosti. Inovativno suvo ulje za negu lica ne ostavlja masni sjaj, pruža baršunast osećaj i primereno je za osetljivu kožu.
Neovadiol Magistral Elixir omogućava aktivnu obnovu lipida, a uz Neovadiol Magistral hranljivi balzam čini idealan duet za vraćanje mladolikosti zreloj koži.
Moje utiske o ovom proizvodu  možete pročitati u jednom od narednih postova kao i kako prilagoditi ishranu ovom periodu života.
Na blogu je još uvek aktuelna nagradna igra za koju se možete prijaviti ovde.

6 коментара:

  1. Interesuje me taj test koji pominješ, kako se zove i koja mu je cena? Ako si probala ovo Vichy ulje, kako ti se čini i znaš li njegovu cenu? Sviđaju mi se ovi razgovori nedeljom. Sve pohvale.

    ОдговориИзбриши
  2. Ako mislis na kucni test za utvrdjivanje menopauze, jedini za koji ja znam se zove Viola. Ima ga u apotekama i oko 1000,00 dinara je. U pakovanju je komplet za dva testiranja, jer je nakon dve nedelje, test potrebno ponoviti radi sigurnosti rezultata. Ulje koristim nedelju dana i jako mi se dopalo, jedan od sledecih postova je namenjen ovom ulju i mojim prvim utiscima. Preporucena cena je oko 4000,00 dinara, mada nisam sigurna, provericu. Jedna do dve kapi je dovoljno za jednu upotrebu, tako da moze da traje dugo.

    ОдговориИзбриши
  3. Vichy volim i koristim njihovu Liftactiv liniju za negu koja sasvim lepo zadovoljava potrebe moje kože (40 + godina,mešovita).Videla sam ovo ulje u najavi ali ga nisam probala.Interesuje me za kakav tip kože je namenjeno,kako se upija i koja je donja starosna granica za njegovo korišćenje,mada je i to individualno jer ako je za suvu kožu meni sigurno neće odgovarati :).

    ОдговориИзбриши
  4. Moja koza je mesovita, masna T zona a ostatak normalna ka suvoj. Ni jedan proizvod mi nije skoro odgovarao kao ovaj. Moze se koristiti na tri nacina: kao serum (1-2 kapi za lice i vrat), kao balzam (jedna kap, pomesana sa dnevnom ili nocnom kremom) i kao maska (10 kapi se nanesu na cisto lice a zatim ispere mlakom vodom). Ja ga koristim u varijanti balzama i tako mi izuzetno prija a ponekad i kao serum. T zona mi je manje masna nakon budjenja, koza je cvrsca i ima zdraviji sjaj.
    Ulje je namenjeno zreloj kozi koja je zbog neravnoteze hormona u menopauzi postala slabija, suvlja, bezivotna sa borama. Ja jos uvek nisam u menopauzi ali sam na neki nacin na korak od nje. (45 godina). Meni ovo ulje izuzetno prija. Ja imam stav da zrelu kozu ne treba isusivati, ma koliko neki njeni delovi bili masni. Sto ih vise isusujete oni jos vise luce masnocu kao odbranu i koza se samo iscrpljuje. Mada, kao sto ste primetili, sve je to individualno.

    ОдговориИзбриши
  5. Veoma mi se dopada post, jer obradjuje komplikovanu temu na jasan i jednostavan nacin.. Ja sam u menopauzi vec godinu i po (49.5 godina). Slazem se potpuno sa tobom da isusivanje masne koze ne vodi nikakvom poboljsanju.Volim Vichy-jeve priozvode, ali kako mi je lice u T zoni jos uvek masno, a izvan T zone suvo kao pergament, od svih koje sam probaja, najduze sam se zadrzala na Aqualia Antiox kremi, koja mi je ostavljala jedan prijatan masno-vlazni film. Volela bih da probam ovo ulje (u trenutku koristim Clinique, isto i ja kao dodatak dnevnoj kremi), pa kad ga potrosim, probacu ovo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ti se dopao post. Ovaj period iako se čini komplikovanim u mnogim segmentima život može da učini jednostavnijim. Mnogo toga zavisi od nas samih, samo toga nismo uvek svesni.

      Избриши

Follow @ matureskincare